Eiendommen berøres av en reguleringsplan på grunnen fra 1950 med plannavn "ÅRSTAD. BERGENSDALENS SYDLIGE DEL, DISTR.
SLETTEBAKKEN", dekningsgrad 1,3%. 
Reguleringsplaner under arbeid:
PlanID: 71490000. Plannavn: ÅRSTAD. FV 585, NATTLANDSVEIEN MELLOM HAGERUPS VEG OG BIRKELUNDSTOPPEN. Dekningsgrad 7,9%. 
PlanID: 71280000. Plannavn: ÅRSTAD. GNR 160 BNR 750 MFL., WIERS-JENSSENS VEI. Dekningsgrad 8,7%. 
Eiendommen er i henhold til kommuneplan avsatt til sentrumsformål - byfortettingssone (100%). 
Eiendommen ligger innenfor følgende hensynssoner i kommuneplanen: 
Hensynsone kulturmiljø, Landås (100%). Området er resultat av en omfattende og helhetlig planlegging av nye boligområder. Reguleringsplan for sydlig del er fra 1949, Slettebakksplanen. Denne ble utarbeidet av arkitektene Kristian Korff og Kåre Frølich. Områdene ble bygget ut i hovedsak i 1960- årene. Overordnet mål var å ta vare på landskapets karakter og avsette rikelig med friluftsområder. Åpen bebyggelse vektlagt med minst mulig privatiserte arealer, men med bearbeidete kantsoner, ulik grad av halvprivate/offentlige soner. Vektlegging av gode fellesareal og stort innslag av grøntareal. Variert bygningstypologi definerer delområdene. Inspirert av den amerikanske nabolagstradisjonen at en skulle være selvforsynt med servicetilbud. 
- Tiltak innenfor området må ivareta arkitektur, landskapskarakter, den åpne bebyggelsesstrukturen med fellesarealer, grøntstrukturer og friluftsområder.  
- Nye tiltak må forholde seg til volum og høyder på eksisterende bebyggelse.  
- I plan- og byggesaker som berører kulturminner eller kulturmiljøer skal Byantikvaren gi en vurdering av tiltakets konsekvens med hensyn til kulturminneverdi.
Hensynssone faresone, luftkvalitet rød sone (100%). Bergen kommune har utfordringer med å overholde krav til luftkvalitet, særlig for nitrogendioksid (NO2). Kommunen har ansvar for å utarbeide tiltak for å bedre luftkvaliteten. Det er utarbeidet nye luftsonekart for svevestøv (PM10 og PM2,5) og nitrogendioksid (NO2). Soner for luftforurensning er innarbeidet i plankartet som hensynssoner fareområde (H390), og er oppdatert etter NILU sin kartlegging i 2018.
Hensynssone for veistøy gul sone (43,7%) og veistøy rød sone (9,1%), dette er avhengig av avstand til hovedvei. Dvs at det må påregnes veistøy på eiendommen. Videre kan en  støysone ha betydning for behandlingen av plan- og byggesaker som omfatter den aktuelle eiendommen.
Eiendommen er i henhold til kommunedelplan avsatt til nåværende - boligområder (100%). 
Planer i nærheten av eiendommen: 
PlanID: 10470000. Plannavn: ÅRSTAD. NATTLANDSVEIEN 52 X LANDÅSVEIEN 51 M/TILSTØTENDE EIENDOMMER. 
PlanID: 71740000. Plannavn: Kommuneplanens arealdel KPA 2027. 
PlanID: 60510000. Plannavn: ÅRSTAD. GNR 161 BNR 971 MFL.,ERLEVEIEN. 
PlanID: 5040000. Plannavn: ÅRSTAD. LANDÅSVEIEN 17B. 
PlanID: 21100. Plannavn: ÅRSTAD. FIOLVEIEN 11 OG 13, GANGPASSASJE M.M.
PlanID: 10720000. Plannavn: ÅRSTAD. NATTLANDSVEIEN 52X, LANDÅSVEIEN 51X MFL. 
PlanID: 10890000. Plannavn: ÅRSTAD. NATTLANDSVEIEN,TRAFFIKKREGULERING TROLLEYBUSSLINJE 2, VENDESLØYFE. 
PlanID: 70830000. Plannavn: ÅRSTAD. GNR 160 BNR 191 MFL., LANGHAUGEN VIDEREGÅENDE SKOLE. 
PlanID: 10560000. Plannavn: ÅRSTAD. SLETTEBAKKEN VED FRIDALEN SKOLE. 
Godkjente tiltak i nærheten av eiendommen:
Gnr/Bnr: 160/153 (Slettebakksveien 58, 5093 Bergen) foreligger det bygning godkjent for riving/brenning datert 06.09.2001. 
Gnr/Bnr: 161/1007 (Nattlandsveien 62, 5093 Bergen) foreligger det meldingssak registrer tiltak datert 16.02.2009. 
Gnr/Bnr: 160/71 (Fiolveien 9, 5089 Bergen) foreligger det igangsettingstillatelse vedrørende tilbygg - tomannsbolig, horisontaldelt datert 05.11.2021. 
Andre opplysninger:
Eiendommen er berørt av Eviny Termo AS sitt konsesjonsområde for fjernvarmeanlegg. Hele eller deler av eiendommen antas a° være berørt av støy fra veitrafikk over grenseverdier gitt av statlige myndigheter og i kommuneplanens bestemmelser. Antakelsen er basert på overordnede støyberegninger. Dettee vil kunne få betydning for behandlingen av plan- og byggesaker som omfatter den aktuelle eiendommen, blant annet medføre utredningsplikt for tiltakshaver/forslagstiller og eventuelt krav om avbøtende tiltak.